View Single Post
Har lagt ut en iPhone på Finn.no for 4500kr. Den er nærmest ubrukt og i god stand, med kvittering og garanti, så det var allerede billig.

Fikk så et bud på 3400kr i første omgang, og etter noen runder gav jeg et motbud på 3900kr mot kjøpers bud på 3700kr. Etter det hørte jeg ingenting.

Så gikk dagene, og jeg vil egentlig bare kvitte meg med telefonen da jeg har 2 stk. Tilbydde kjøper å få telefonen for 3700kr. Da svarte han med å by 3400kr, men jeg stod fast på 3700kr. Her er det siste som ble skrevet:

Kjøper: 3600 + frakt
Meg: 3700
Kjøper: inkl. frakt
Meg: til?
Kjøper: Trondheim
Meg: Ok, greit det! Har en venn som skal til Trondheim på søndag. Da kan du hente den på Møllenberg
Meg litt senere: Hun er hos meg nå. Skal hun ta den med?
Kjøper: gir dæ svar imorra

Ikke hørt noe siden, og det irriterer meg litt. En ting er prinsippet, en annen er at den har lagt ute lenge med minimal interesse, og jeg vil jo bli kvitt den.

Til syvende og sist ga han et bud som jeg aksepterte. Er han forpliktet til å kjøpe den da, eller å dekke mellomlegget dersom jeg må selge den for en lavere pris? Hvem avgjør i så fall det?

Har googla og lest en del rundt lovverket, men prosessen beskrives alltid som en «avtale». Jeg greier ikke å forstå om det i denne situasjonen anses som en avtale. Noen som kan svare konkret ut ifra situasjonen? Noen med lignende erfaringer?

Skjønner at mange kanskje tenker det er mye fuzz for noe så lite, men kjenner at sånt irriterer meg voldsomt. At kjøper oppførte seg arrogant hele veien gjør det ikke noe lettere å legge fra seg.