View Single Post
Sitat av Izeeyou Vis innlegg
Hva får deg til å mene det? Hva i det jeg skriver får enkelte av dere til å mene at det er paranoia jeg lider av?
Vis hele sitatet...
Vi har hatt veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig mange paranoide folk innom forumet opp gjennom årene. Veldig mange. Som alle gjerne klager over at de blir overvåka og alt det der. Så! Selv om det du sier ikke bare skulle være sant, men endog velbegrunna, saklig og godt dokumentert, så sitter paranoiastempelet løst - om ikke annet på grunn av det alle de andre har sagt før deg. Helsike heller, jeg har flere tusen innlegg her inne, sitter i forumledelsen og har hengt her i altfor mange år, og selv om sikkert mange tenker at jeg er litt småsprø, så kjenner folk meg godt nok til å vite at jeg ikke lider av forfølgelsesvanvidd. Dersom jeg hadde lagt ut bildebevis av skjult opptaksutstyr fra kåken min hadde folk først antatt at jeg kødda, deretter at jeg var paranoid. Samtlige. Og så muligens, dersom jeg hadde etterkommet alle innvendinger, besvart alle spørsmål og utført nødvendige eksperimenter, kanskje klart å overbevise noen om at jeg hverkan hadde blitt sprø over natta eller bare trolla. Kanskje. Det er, for å si det veldig forsiktig, et enormt bias mot folk som hevder å være overvåka! Akkurat det beror altså ikke primært på hva du har sagt, men basert på erfaring er det gjerne greit å betrakte deg som paranoid inntil det motsatte er bevist. Synd men sant.

Du har imidlertid vifta med noen ganske røde flagg selv også! Det viktigste momentet her er at kategorisk avviser idéen om at du er paranoid og blir snurt, ja faktisk fornærma over at noen i det hele tatt mistenker deg for å ha forfølgelsesvanvidd. Hvorfor er det veldig rødt flagg? Jo, det skyldes at enhver person som har en virkelighetsoppfatning som er noenlunde i vater vet at det er langt flere paranoide tullinger der ute enn folk som blir overvåka av politiet! Man er nødt til å anerkjenne det biaset jeg nevnte i sted. Man bør helt enkelt forvente å bli anklaget for å være paranoid når man hevder å være overvåka, uansett hvor mye cred man har på forumet eller hvor god dokumentasjon man innledningsvis fremlegger - og du har eksakt null på begge deler. Når du ikke anerkjenner dette, men bare forventer at folk tar deg seriøst med en gang og tror deg uten ekstraordinære bevis så forteller det meg at du ikke helt evner å sette deg inn i andre mennesker sinn og tanker - hvilket er noe du har til felles med absolutt alle våre øvrige paranoide debattanter.

Så. Hva er det politiet mener du har gjort, innført enorme mengder heroin? Eller er det en av de andre forholdene? Vil du bli tatt seriøst må du nesten gi oss litt mer grunn til det.
Sist endret av Myoxocephalus; 10. april 2020 kl. 08:50.