View Single Post
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Min psykolog ville ta lappen da jeg sa jeg hadde røyka for noen mnder siden og at jeg gjorde det kanskje 1 gang vær 3. mnd.
Da sa jeg at jeg drakk meg småfull 4 ganger i uken, men det var heller ikke noe problem. Senere etter jeg var innlagt for rusavhengighet (alkohol) så sa de at å ta et glass vin eller 2 for å sove var helt innafor.
Jeg skal ALDRI til psykolog mere. De kan potensielt fucke opp myye for deg.
Vis hele sitatet...

Tja hva kan kostnaden ved å ikke ta psykisk helse på alvor bli? Alle vet at Jeppe drikker men hvorfor drikker Jeppe?

Mange som bruker rus som "egenterapi", selvmedisinering, for å fjerne angst eller for å dempe uro eller vonde minner, etc.

At lappen kan ryke for en periode dersom en oppsøker hjelp er ikke det største problemet slik jeg ser det. Hva kan skje dersom du velger å oppsøke hjelp? Du vet kanskje ikke helt selv engang hvorfor du drikker, men en psykolog kunne hjulpet deg med det, også kunne du kanskje lettere blitt nykter om du ønsker det. I det minste kunne du fått en bedre psykisk helse, og verdien av det overstiger glatt noen måneder uten lappen.
Sist endret av _abc_; 12. september 2020 kl. 01:25.