View Single Post
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Trådstarter
299
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Kan være mye placebo i bilde når du har lest om kakaobønner som et alternativ til MDMA på forhånd. Det er en del koffein og teobromin i kakaobønner (og sjokolade), og begge er stimulanter som øker dopamine-signaling. Det har sikkert en "kjedevirkning" på serotonin og noradrenalin via denne økningen. Tviler sterkt på at kakaobønner direkte utløser serotonin, som MDMA gjør, og ihvertfall ikke oxytocin (som er DET som gir MDMA dens magiske kjærlighetsvirkning).
Vis hele sitatet...
Det er mye som kan være. Med min og min venns erfaring er vi helt klare på at dette fungerer, men kanskje ikke for alle. Kjæresten min har også testet ved å ta 10g på tom mage hver morgen og følt seg veldig glad og energisk i løpet av dagen. Noe som også er utbredt praktisering og anbefalt.

Det er helt klart at det er noe i kakao og mørk sjokolade som gir oss energi, men om det fungerer helt likt som MDMA er det nok tvil om. Kakaobønner inneholder nokså serotonin. Man får bare teste det selv og se. Men for meg var dette en overraskende opplevelse.

Dette høres ganske likt ut som MDMA, men er bare litt mørk sjokolade:

It’s all down to the fact that cacao contains a compound called PEA (or phenethylamin, which triggers the release of endorphins and mood-enhancing neurochemicals in the brain. These are released naturally when engaging in sexual activity or when falling in love, so it’s no wonder eating dark chocolate can be so euphoric!
Vis hele sitatet...
https://www.spaexperience.org.uk/abo...er-of-the-mind