View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du kan finne kontroverser rundt samtlige momenter jeg listet opp. Heck, det har blitt skrevet bøker om at holocaust ikke skjedde. Hvorvidt det var Assad eller noen andre som stod for gassangrepene er imidlertid totalt irrelevant for argumentet mitt: De menneskene som var overbevist om at Assad gassa de sivile, og som lot seg affisere nok til å bli forbanna, de protesterte. Selv om dette altså ikke angikk de personlig. Og selv om skyldspørsmålet altså er kontroversielt i visse kretser. De som protesterte mot Assad var imidlertid tilstrekkelig overbeviste, og mer info trengs ikke for å forklare deres handlinger. På tilsvarende vis er det nå mange som velger å vise sin avsky mot drapet på Floyd og rasisme blant politiet i USA. Denne rasismen er da også kontroversiell all den tid enkelte hevder at den ikke finnes. Der vil jeg innvende at det er ganske lett å vise at de tar feil og at kontroversen hadde opphørt dersom de hadde den intellektuelle redeligheten til å endre standpunkt i møte fakta, men det blir igjen en annen diskusjon.
Vis hele sitatet...
Konkret nevnte jeg jo kun dette med Assad, og sa ikke noe om Holocaust osv.

"De som protesterte mot Assad var imidlertid tilstrekkelig overbeviste, og mer info trengs ikke for å forklare deres handlinger." Men her mente jeg jo konkret deg, at det ikke blir helt riktig når du så bastant legger skylden på Assads regime når det finnes så mange uoverensstemmelser. Og konflikten i Syria har nå pågått siden 2011, der både USA og Russland er innblandet på hver sitt vis, så det er ikke så lett å få med seg alt

Når jeg sier følgende så mener jeg ikke nødvendigvis deg: folk generelt er lette på tråden og skal uttrykke seg om mangt og meget på en gang. Alle har visst meninger om alt i våre dager, men ikke alle som har den nødvendige kunnskap. Men når store mengder, gang på gang gjentar uten forbehold det de har hørt andre steder, kan det ha negative virkninger. Slik blir historier skrevet om.

Altså, det eneste jeg prøver å si her, og dette sier jeg til alle inkludert meg selv, at det kan av og til være lurt å vise tilbakeholdenhet om visse opplysninger som vi kommer frem med.