View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvorfor skulle vi demonstrere mot den sovjetiske invasjonen av Afghanistan? Hvorfor skulle vi demonstrere mot den amerikanske invasjonen av Afghanistan? Hvorfor skulle vi demonstrere mot apartheid i Syd-Afrika? Hvorfor skulle vi demonstrere mot terrorregimet til Pinochet? Hvorfor skulle vi demonstrere mot Kinas invasjon av Tibet? Hvorfor skulle vi demonstrere mot Israels bombing av den palestinske sivilbefolkningen? Hvorfor skulle vi demonstrere mot Slobodan Milosevic og hans organiserte folkemord på balkan? Hvorfor skulle vi demonstrere mot Assads bruk av kjemiske stridsmidler mot sivile? Hvorfor skulle vi demonstrere mot folkemordet i Rwanda? Hvorfor skulle vi demonstrere mot krgen i Vietnam? Hvorfor skulle vi demonstrere mot burmesiske myndigheters overgrep mot rohyngia-folket? Hvorfor skulle vi demonstrere mot slaveriet i USA? Hvorfor skulle vi demonstrere mot fredsavtalen Chamberlain fremforhandla med Adolf?


Hva er egentlig vitsen med å drive å demonstrere mot alt mulig?
Vis hele sitatet...
Kan si meg enig at det kan være det riktig at folk samler seg for å demonstrere mot grums og elendighet som oppstår rundt om i verden. Folk er generelt ikke så flinke med det, da de som regel tenker på sitt og sine. Men jeg mener det er grunn til å være mer forsiktig når man kommer med enkelte påstander som det ikke nødvendigvis finnes tilstrekkelig bevis for. Hva gjelder kommentaren din, vil jeg vise til dette: "Hvorfor skulle vi demonstrere mot Assads bruk av kjemiske stridsmidler mot sivile?" Så vidt jeg vet ut fra det jeg har lest fra ulike kilder, så er det ikke bevisst at det var Assads regime som hadde brukt kjemiske våpen mot sin egen sivilbefolkning.