View Single Post
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Poenget som jeg ønsket å få frem er at det overhode ikke er overraskende at folk demonstrerer i sympati med bevegelser i utlandet som i utgangspunktet ikke har noe med norske forhold å gjøre, for det har folk gjort til alle tider.
Vis hele sitatet...
Ah, ja, jeg ser det nå. Tror du bare mistet meg med det siste retoriske spørsmålet i innlegget ditt. Det virket som om du mente at det første avsnittet besvarte spørsmålet.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Tankegangen din har jeg stor forståelse for, men det er fryktelig lett å utvide den.
Vis hele sitatet...
Ja, det meste er vel lett å utvide til det ugjenkjennelige på den måten. Jeg tror heldigvis ikke det er grunnlag for den typen fatalisme, som om det å undersøke visse spørsmål fører til nihilisme man ikke kan unnslippe. The slippery slope of cognition

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
jeg er ikke så sikker på om idealistene er så fullstendig på jordet som enkelte skal ha det til likevel.
Vis hele sitatet...
Problemet er ofte alle de andre, ikke idealistene. Lenge leve idealistene, eller i hvert fall frem til det dukker opp en sak hvor vi trenger at noen ofrer alt for oss.

Sitat av supercali Vis innlegg
Jeg er sterkt uenig i den uttalelsen. Ikke fordi jeg er uenig i saken, men på grunnlag av at dette vil provosere politiet i Norge uten å sette fingeren på hva de gjør galt. Med andre ord vil de føle seg anklaget for noe de ikke har gjort og dermed distansere seg ytterligere.
Vis hele sitatet...
Krysser fingrene for at det holdes noen appeller som setter fingeren på det for dem. Her er et interessant innlegg som dukket opp i dag https://www.bt.no/btmeninger/komment...aere-lille-usa
Sist endret av Mullah; 4. juni 2020 kl. 20:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.