Tråd: Utdanning
View Single Post
går nå almennfag vk2. valgte i andreklasse fagene MX (avansert matte), fysikk og kjemi. jeg dreit meg skikkelig ut, hadde ingen planer, så jeg tenkte jeg skulle holde alle dører åpne. realfag var ikke min greie, og etterhvert som fagkrava og vanskelighetsgraden har gått stødig opp, har jeg falt av lasset skikkelig. blir vel en treer i matte, og det er faen ikke noe å skryte av. planen var vel sikkert etellerannet ingeniør-greier, men har åpnet øynene for psykologi, som det er en god 2% sjanse å komme seg videre fra første året på! (24 søkere av 1000 kommer videre fra førsteåret....)

men først skal jeg i militæret som grensejeger. hvis jeg syns det er fett kanksje jeg satser på HSK eller FSK. hadde vært gøy å være licensed to kill, da.

men til alle dere som kjører sivilingeniør der ute, jeg har pratet med et par siv.ing'er, og det som liksom visst nok er smart, er å spe på med bedriftsøkonomi når man har fått master-graden. bedrifter er på utkikk etter de som kan et fag, og som i tilegg skjønner seg på den økonomiske siden av det man prøver å få utrettet (broren min er rik).