View Single Post
Trådstarter
24
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Tror du at du er den eneste på forumet som har sittet inne, kompis? Jeg skjønner at du har sett mye skumle ting, for all del. Hvor mye av det du har sett på "verdens tøffeste fengsel" og hvor mye du har sett i real life er jeg dog usikker på.

Men fra spøk til startpistol så er ikke det du beskriver normalen i norske fengsler i det hele tatt. Selvsagt skjer det saker og ting der som ikke er bra, men det er ytterst sjeldent at noen blir "tatt" på bakgrunn av at de er svak eller er homo eller noe sånt. Det er tåpelig at du prøver å fremstille det på annet vis.

Du skal inn fordi du har kjørt motorsykkel som en idiot i fylla, mens innstillingen din tilsier at du har ledet Saturdarah i en årrekke. Hvis du løper rundt med den holdningen i fengselet begynner man jo å skjønne at du kanskje opplever mer bråk enn det som er normalt.
Vis hele sitatet...
At du gidder å oppføre deg sånn. Jeg forteller om mine opplevelser under kriminal "omsorgen", som er helt på trynet og skakkjørt og korrupt som faen. Hva du måtte men gir jeg fullstendig faen i. Slutt å snakk til meg. Jeg er heller ikke kompisen din, capiche.

Sitat av eraser Vis innlegg
Du er type as trådstarter.. skulle jo like gjerne sendt deg på fem stjerners hotell sånn du ikke blir skuffa
Vis hele sitatet...
Hvis rehabilitering er målet, slik de hevder, så er du jo ikke langt fra virkeligheten. Men jeg hadde vært fornøyd med ei lenke jeg så jeg ikke mister 4mnd med jobb og inntekt. Klart jeg skal sone straffa for det jeg er dømt for, men hva faen er vitsen når du blir overlatt helt til deg selv og bare dasser rundt på en gulag/slavearbeid uten mål og mening som gir deg null forutsetninger for å få skikk på livet ditt? - Jeg klarer meg uansett, jeg er ressursterk; jeg snakker om de ressursløse stakkarne som bor på gata. Narkomane som ingen bryr seg om osv. Spar meg.

Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Jeg sonet 2 mnd på Ilseng i 2010.

Fikk meg en på trynet og skallet tilbake. Der har du rettsvesenet vårt xD
Vis hele sitatet...
Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Jeg setter stor pris på det. Det virker nå som at regionen kommer til å gi meg lenke istedenfor. Advokaten min har vært i kontakt med både dem og kriminalomsorgen og det ser ut som de tar til fornuft og ikke ser det som forholdsmessig at jeg som står i 100% jobb med dame og barn skal inn og sone 80 dager (2/3) og fucke hele livet mitt for en stor tabbe jeg angrer bittert på.

Men uansett setter jeg stor pris på at du tok deg tid til å svare.

De sa for øvrig at nå er det utelukkende dobbeltrom der (unntak de som jobber på kjøkken som må stå opp tidligere enn de andre) og at det er flatskjerm på hver celle og at du kan ta med både laptop og playstation eller xbox. Dette må leveres vakta når du kommer og de vil så se an hvem du er i ei ukes tid hva slags type du er (ansvarlig eller en som gir fuck faen i alt) før de gir den til deg. Ellers virka de veldig opptatt av å følge deg gjennom soningen for å tilrettelegge og fasilitere løslatelse gjennom permisjoner og prøveløslatelse (forutsetter selvsagt en relativt grei vandel fra før og god adferd under oppholdet).

Dritlukt og det ene og andre du beskriver... Å fy faen. Nok til å hoppe over gjerdet og ta de 120 dagene på lukka i enecelle med flatskjerm og "fuck you" som svar om de snakker om arbeidsplikt. Man kan i høysikkerhet bruke 830 kr eller noe sånt uansett om det er private eller opptjente penger fra arbeid. Sånn sett er høyrisiko helt annerledes enn åpne gulager, hvor alt skal skje i fellesskap og hardt rutinepreget regime. Viser det seg at stedet er en helvetes dass så gjør jeg heller noe bevisst for å havne på lukka og chiller med TV og bøker.

https://www.seher.no/kjendis/fengsel...-rune/64946493

Sikker på at det ikke bare var Rune som var der og forpesta miljøet? Jeg kjenner han tullingen fra kokaindagene mine. Kjenner ene sønnen han også. Like jævla dumme begge to.
Sist endret av EzrealR; 10. oktober 2018 kl. 02:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.