View Single Post
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
790
Jeg vil anbefale et mekaniske tastatur da det er stor forskjell mellom dem og membrantasturer som er vanligst. Personlig er jeg veldig glad i MX-Brown og Blue som gir god respons i knappene. En fordel med mekaniske tastatur er at de som regel ikke har begrensninger på hvor mange taster som blir registrert samtidig. Det er problemer som kan forekomme i spill hvor en beveger seg med (WASD) kryper og lader samtidig. og enkelte ting ikke trykk ikke blir registrert. Hardware.no har skrevet en god guide om mekaniske tastaturer her hvor de går gjennom funksjoner og de ulike bryterne. De har også en fin anbefaling over de ulike tastaturene her.

De er kanskje litt dyrere en hva du ønsker. Men Tesoro lager Durandal G1N serien som du kan få ganske billig. Og du kan få de i hvilken brytertype du selv ønsker. Bruker selv MX-brun (qpad MK-80) som jeg synes er perfekt da den gir nok mostand i knappene hvor en kjenner hvert enkelt tastetrykk og jeg føler det gir den perfekte balansen mellom skrive og spilletastatur.

I forhold til spillmus vil jeg anbefale Logitech g400 som er en videreføring av MX-500 serien som jeg alltid har sverget til. Den har litt spesiell pasform så du bør kjenne på musen før du velger den. Jeg har selv brukt den serien siden den kom ut i 2002.

På musemattefronten sverger jeg til en low-sens steelseries musematte i tøy av denne typen. Den er god, billig og lett å ta med seg.
Sist endret av tep0sen; 2. desember 2012 kl. 19:04.