View Single Post
Jeg vil bare si at de fleste som starter å ruse seg (som meg selv), tror de gjør det kun på grunn av en nysjerrighet! Det er forsåvidt sant, men nysjerrigheten ligger der som oftest pga ting fra barndommen! Jeg begynte å skrive Dikt/hiphop om følelser og måtte lete fram masse tanker og følelser fra ting jeg har opplevd som liten. Fikk ikke tid til å ruse meg pga dette og jeg har forstått VELDIG mye om meg selv.

Skal du prate med han.. ALDRI start aggressivt. Jeg tror også det kan være vanskelig å starte en prat med han uansett hva egentlig for han vil få en aggressiv følelse i kroppen han ikke klarer å styre med en gang. Jeg har hatt store problemer med agressivitet og rus. Alt pga Tanker og følelser jeg aldri har bearbeidet.

Jeg vet dessverre ikke hvordan du kan hjelpe han, men han må finne seg selv! Han har ikke funnet sitt indre. Han er nok innerst inne ubeskrivelig glad i deg og barna, men sliter kanskje med å vise dette? Jeg vet ikke hvordan du kan få han til å gjøre det eller om han vil utføre det på riktig måte. Men jeg råder virkelig Dikt terapi.

Jeg har brukt dette på meg selv uten å gå til terapi. Det handler rett å slett om å gå inn i seg selv og skrive sine følelser. Da får man også muligheten til å gjemme seg bak metaforer. Etterhvert vil man merke hvor deilig det er å få ut og man tør å vise det som er bak metaforene også. Går man i dikt terapi, skal man skrive et gjennomtenkt dikt. Som terapauten tolker. Det kan ofte være best og få litt tid på seg å skrive ned ting, i stedet for å si det direkte. Det er lettere å slippe seg løs.

Jeg vil bare prøve å hjelpe og jeg er en kar som har hatt mye problemer med meg selv, rus, kjærlighet. Etter man slutter med rus og har funnet seg selv vil man også begynne å se VELDIG positivt på livet. En ny livsglede!

Han trenger også en hobby/noe å drive med. Uten nok å drive med som virkelig interesserer han, vil dessverre tankene hans gå mot rus. VELDIG ofte. Det som også er litt trist er at hvis han bruker psykadeliske stoffer, må han ha en god sinnstilstand (Glad / Positiv) for å få en god rus. Er han trist vil det bli en dårlig rus.

Det vil si at hvis han ruser seg på psykadeliske stoffer er dette noe han ser veldig opp mot hver eneste gang.
Jeg derimot, prøvde å glede meg. Men underbevisstheten visste at jeg hadde en dame hjemme som satt å så på TV og visste ingen ting om at jeg var på vei til å ruse meg. Dette jagde meg hver gang jeg prøvde å ruse meg og fikk aldri noen lykkelig rus igjen og valgte derfor å slutte.

Går du fra han, kanskje han vil forstå! Han vil bli trist å tenke mye på deg og ikke få noen lykkelig rus mere. Men det kan også gå andre veien! Jeg har venner som fint har klart å ruse seg etter endt forhold med dama. Du kan også prøve å få han med på å flytte langt vekk, men det innebærer nye venner og jobb! Alt kommer an på hvor langt du er villig til å gå..

Ønsker deg og ditt forhold all Lykke!

En ting til.. Folk snakker om Fysisk og Psykisk avhengighet og nevner ofte psykisk avhengihet som om det er noe lett å gå vekk fra. TVERT i mot. Mange binder en sterk kjærlighet mot de psykiske stoffene! og de får også en følelse av at det hjelper dem med å fungere optimalt (psykisk). Mange kan slite i laaang tid med denne kjærlighetssorgen om de bryter forholdet til det de elsker (narko/psykedlika)

Jeg fant kjærligheten og tiden i noe annet Igjen ønsker jeg dere all den Lykke dere kan få