View Single Post
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Blir spennende å se, om det blir noen reaksjon på ting.


Men jeg vil bare påpeke, at du har utolig god plass.
Og at det er jo på Østlandet og i Finnmark vintrene er striest. Ikke langt unna Hamar var det -40 °C i februar 1985.
I 2011 eller 2012 var det -30 °C like ved Hamar. Så Østlandet er ikke det mildeste stedet i Norge, selv om denne vinteren her har vært mild.
Vis hele sitatet...
Mente Østfold, bor i Moss, har vært en veldig mild vinter

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Har du egen strøm-måler? Da ville jeg lest av den veldig ofte for å følge med forbruket, og følge med på hor fort skiva går rundt så du ser forbruket akkurat nå.

Hvem leser av strømmen? Har det vært lest et tall feil, kan det ha stor invirkning. (Pappa leste et tall feil en gang, og fikk ti-dobbel regning).

Ta kontakt med strømselskapet og spør hvorfor regningen er så stor. Og gjerne be dem legge fram måler-avlesninger.

Kommer du ingen vei, be om å få en ny måler. Mye feil på gamle målere.

Bor det fortsatt folk under deg? Hvis varmen nedenfra blir borte, merker du det fort på ditt strømforbruk.

Har du stor eller liten bereder? Er den liten, har nok hver leilighet sin egen. Ser du rørene til den? Ser du om det forsvinner mer enn ett rør ut av leiligheten din? Hvis du faktisk varmer opp til hele huset, burde den stå på huseiers måler (fellesmåler?) eller du burde bli kompensert for hva dem andre bruker. Hva står det i kontrakten om varmtvann? Er det inkludert i leien?

Når du har fått samlet flere opplysninger og det framdeles ikke gir mening, vil jeg anbefale et møte med huseier. Gjerne ta en liten diskusjon med naboene dine også.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Det er jeg som leser av strømmen.

Hvordan bereder jeg har vet jeg ikke, regner med den står i kjelleren hvor jeg ikke har tilgang til. Eneste som er ink. I leien er komunale avgifter.

Sitat av kampspurv Vis innlegg
synes du skulle pratet med naboene først.
har all mulig sympati dersom dette ikke er regulert i kontrakten, men tenker du hadde hatt et høyere moralsk ståsted om du sjekket og så begynte å holde tilbake husleie i stedet for å ta det med uvitende tredjeparter.
nå risikerer du at huseier får "støtte" fra naboene dine om du provoserer.

i kveld, om noen klager til deg: spill sjokkert og påstå sikringen har gått. "hæ!? går varmvannet ditt på meg? hvaffaen? det forklarer de skyhøye regningene mine. dette får dere fikse!!" kan være en fin inngang.
- bedre forhandlingsposisjon på friske avslag i husleien. for det er vel det du vil ha?
lenge har du bodd der?
Vis hele sitatet...
Men igjen, vis dette er tilfelle at jeg betaler for varmtvann så er jo dette kjipt av huseier. Men skal gi det ett par dager og se om jeg hører noe.

Sitat av kampspurv Vis innlegg
synes du skulle pratet med naboene først.
har all mulig sympati dersom dette ikke er regulert i kontrakten, men tenker du hadde hatt et høyere moralsk ståsted om du sjekket og så begynte å holde tilbake husleie i stedet for å ta det med uvitende tredjeparter.
nå risikerer du at huseier får "støtte" fra naboene dine om du provoserer.

i kveld, om noen klager til deg: spill sjokkert og påstå sikringen har gått. "hæ!? går varmvannet ditt på meg? hvaffaen? det forklarer de skyhøye regningene mine. dette får dere fikse!!" kan være en fin inngang.
- bedre forhandlingsposisjon på friske avslag i husleien. for det er vel det du vil ha?
lenge har du bodd der?
Vis hele sitatet...
Har bodd her siden august 2015, så har jo blitt noen kroner vis dette er tilfelle.
Sist endret av Uklar; 21. mars 2017 kl. 13:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.