View Single Post
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
368
Sitat av *pi Vis innlegg

Jeg skrev gjennomsnittlig, (selv om en mann på 57 kg trolig ville klart kravene bedre enn en kvinne på 90 kg). Noen kvinner vil klare mannskravene og noen menn vil stryke på kvinnekravene. Poenget er at med egne krav for kvinner så får man flere kvinner inn i disse jobbene, er du enig? Det er derfor man har ulike krav. Er det urettferdig at flere kvinner får ha disse jobbene selv om de gjennomsnittlig er svakere? Eller er det urettferdig at menn må ha dem? You can't have your cake and eat it.

Vis hele sitatet...
Blir tullete å svare på det første angående krig, da jeg allerede sa at norge ville gjort det samme.

Ja men gjennomsnittet betyr svært lite for folk som ikke passer inn i det? er ikke poenget med likestilling av kjønn å se på individed og ikke generaliseringen av ideen vi har av kjønn? Nå har vel ikke jeg akkurat snakket om jobber med krav for rekruttering og tenker mer på ufaglærte jobber som alle kan klare. Om jeg skulle sagt noe på det, så ville jeg vel heller gitt mer muligheter til menn på tross av "kjønnsrollene" og ikke mindre til kvinnene ... Poenget er litt at det er hyklerisk av en feminist å generalisere på kjønn