View Single Post
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Når det gjelder mennesker og hva de gjør med livet sitt, så syntes jeg alle mennesker skal få lov til å bruke livet sitt på hva f*en de vil. Om noen lever et liv i rus og rett og slett er ulykkelige med det, så er jeg en av dem som strekker frem hånden.
Om noen lever et liv med rus(alkohol + mer) og faktisk har det bra og er lykkelig, eller sitter med ræva planta i sofaen til de blir gamle og føler de har hatt det helt greit, fordi de har gjort noe de liker, så syntes jeg de skal få fortsette med akkurat det..
Vis hele sitatet...
Så lenge de nytter samfunnet ved å gå på jobb og bruker pengene de tjener på å ruse seg så er jeg enig. La de gjøre dette så mye de ønsker.

Om de ruser seg så mye at vedkommende ikke kommer seg på jobb, de blir avhengig av NAV for å betale boendet, Maten og Rusen.
Da er ikke jeg, og du burde heller ikke være okey med dette.

Hvorfor skal vi jobbe og betale skatt så noen late faenskap skal ha mulighet til å sitte hjemme å ruse seg?

To bra prinsipper å tenke på er:
1. Du deler opp kaken men må velge stykke sist. Derfor deler du opp stykkene så like som mulig.
2. Om alle ikke hadde gjort en handling hvordan hadde det gått med samfunnet.

"Om ingen hadde jobbet kun sittet å ruset seg, så hadde de ikke plaget noen, er dette greit?"