View Single Post
Jeg føler ikke at jeg dømmer andre mennesker, og har et par venner som driver med ulovlig rusmidler som syntes det er fantastisk å snakke med meg om ting fordi jeg aldri dømmer de for ting de gjør, og derfor forteller meg alt. Jeg vet at selv om jeg har gjort dumme valg selv, har det vært av en grunn, og virket logisk der og da.
Og når ikke jeg er perfekt, hvilken person er jeg til da å kritisere andre for dumme valg, som for dem virket logisk og bra på det tidspunktet.

Når det gjelder mennesker og hva de gjør med livet sitt, så syntes jeg alle mennesker skal få lov til å bruke livet sitt på hva f*en de vil. Om noen lever et liv i rus og rett og slett er ulykkelige med det, så er jeg en av dem som strekker frem hånden.
Om noen lever et liv med rus(alkohol + mer) og faktisk har det bra og er lykkelig, eller sitter med ræva planta i sofaen til de blir gamle og føler de har hatt det helt greit, fordi de har gjort noe de liker, så syntes jeg de skal få fortsette med akkurat det.

Alle personer burde leve akkurat som dem vil selv. Det er ingens rett å bestemme hva andre velger å gjøre med livet sitt, mener nå jeg. Det er nok mange som føler å kverulere på meg og si at det kommer ingenting godt ut av det, men jeg er ikke enig.

Hvis man for eksempel automatisk har negative holdninger mot personer som nyter ulovlig rus (som mange har), så er det virkelig de selv det er noe galt med.
Sist endret av MrCryptical; 12. januar 2014 kl. 04:23.