View Single Post
Sitat av Jani_ Vis innlegg
Hørte en en teori om at deja-vu er en "glitch" der fortiden din ble endret, og minnene blir endret. Kanskje på grunn av fremtidige tidsreiser? Hehe.
Vis hele sitatet...
Mener å ha lest for lenge siden at deja-vu skjer på grunn av at den ene hjernedelen oppfatter ting raskere enn den andre. Dermed vil den sene hjernedelen "vite" hva som kommer til å skje siden den andre allerede har oppfattet det.

Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Tid er ikke linjert. Det er ikke no fortid og framtid. Det er bare her og nå.
Tiden går ikke |-------------------------| men den er oppåseg selv hvis man sku kunne si det sånn.
Det er kun nå.

Mens vi diskuterer dette så vill jeg legge til at menneskene i dagens sammfund er alt for flinke til å leve i fortiden og framtiden.
Man har bekymmringer over ting som man har gjort eller har skjedd og man bekymmrer seg over ting som kommer til å skje i framtiden.


Noen som kjenner seg igjen?

Man må lære seg å leve i nuet. Her og nå. Ikke tenke bakover og ikke bekymmre seg over ting som skal skje.
Fortiden kan du trossalt ikke endre og framtiden har ikke skjedd så ta alt som det kommer uten bekymmringer.

Enjoy life !
Vis hele sitatet...
Jeg er heilt enig. Om du vil "reise" tilbake i tid kan du ta en kikk i fotoalbumet ditt. Det går ikke an å ta del i fortiden. Tid er bare noe vi mennesker har funnet opp på grunn av uvitenhet. Vet ikke om jeg forklarte det på den beste måten. Isåfall kan jeg heller spør "Hva er 6 millioner år?" Eller jeg kan si; definèr tid! Det går ikke, samme hvordan du vrir og vrenger på det. Du kan sammenlikne tid med de gamleste religionene. (Håper noen skjønner det jeg skriver, for det går jo nesten ikke an å forklare dette på en måte som er forståelig for andre enn seg selv.)

Sitat av Bernhard Vis innlegg
Du har virkelig missforstått alt, ett atom har for stor masse til å komme opp i lysetshastighet og du trenger høyere fart fro å reise "tilbake" i tid.
Vis hele sitatet...
Først må jeg bare si at jeg mener ikke at du har feil. Men, du mener atom har for stor masse til å komme opp i hastigheter like store som partikler kan komme opp i? Det er vel ikke noe som helst "luftmotstand" ute i rommet.
Eller?
Er det ikke det, mener jeg, at massen ikke har noe som helst og si. Hva er det isåfall som "bremser" denne massen? Tyngdekraft?
Sist endret av SaintVitus; 11. februar 2009 kl. 03:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.