View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Da inviterer jeg deg til å faktisk lese litt i bibelen. Der kommanderer Gud de blant annet til å begå folkemord rundt 400 år etter den originale synden. Altså ikke bare drepe noen for det de gjorde, men en arvestraff fra foreldrene, som er så utrolig mye verre.

Eller hva med denne godbiten under? Der de skal drepe alt, men spare kvinnene? Det krever vel ikke mye å skjønne hvorfor akkurat, det er vel litt god gammeldags voldtekt av kvinnene som skal foregå. Sånn går det når man har tatt seg noen øl og jazzet med gutta.


Om noen vil, så kan de fint sitere verset før om fred, men da inviterer jeg deg til å lese litt mer igjen, for tidligere i kapitelet blir det beskrevet at man skal holde slaver.

Vi snakker ikke sunn fornuft. To av budene blir sløst bort, for i første bare sier han at "jeg er gud". Så sier han at man ikke skal ha andre guder, vel, så mye for moral, 20% av denne moralske kodeksen består av at han beskriver seg selv og sier bl.a. at han er en sjalu gud som straffer barna for foreldrenes handlinger:

Er det særlig verdig en moralsk retningslinje? Skal vi virkelig si at det er moralsk på noe nivå å straffe barna for det foreldrene gjør, har gjort, eller bare ikke hørt om Gud? Jeg kan knapt tenke meg noe ondere enn å måtte stå til rette for noe en ikke har gjort, for foreldrene og slekten man ikke valgte selv.

Jeg kunne fint fortsatt med resten, men jeg tror jeg har gjort poenget klart. Legg også merke til hva som ikke er der: slaveri forbys ikke, selv om det har skapt og skaper så mye skade i verden. Det burde vitterlig hatt en plass i en moralsk kodeks, å ikke ha dette med sier svært mye om jøde- og kristendom. Samt at "thou shalt not kill" blir særs spesielt når vi har to beskrivelser av at gud beordrer folkemord jeg siterer over, for ikke å snakke om at jeg tør slå fast at de skulle ta kvinnene for å bryte nettopp budet om utroskap og sex utenfor ekteskap. Jesus hadde vel rundt en 30 år på seg til å si at folkemord ikke er greit, slaveri skal avskaffes - men det gjør han ikke på noen måte tilstrekkelig. At han selv ikke gjorde noe er så underordnet som det kan få blitt.
Vis hele sitatet...
Kan du lese eller? Les hva jeg skriver isåfall!

For 100.de gang JA DET STÅR MYE DRIT I GAMLETESTAMENTE OG FOLK HAR BRUKT DET TIL Å UTFØRE GANSKE SYKE GJERNINGER.Men jesus snakker om kjærlighet og muhammed driver med krig!

Spiller vel faen ingen roll. Påeker forskjellene her!

FFS Xasma. Såklart står det masse drit i /gamletestamente) Btw det er det jødene tror på så ikke tråkk på noen tær nå. Kan du for en gang skyld forstå at jeg prøver her å sammenligne jesus og muhammed"!! LES.

Å ikke fuckings mosebøkene !!! Er det så vanskelig?
Sist endret av A-tillah; 18. mars 2017 kl. 11:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.