View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
Jeg tenker ikke så mye på trege, har vel ikke vært noe tregere enn andre land. Tvert i mot. Det jeg er interessert i er at de fra 12.3 bare har vært tydelige på å dempe smitten. Ikke om smitten skal stanses eller om det skal skje en kontrollert smitte som ender med flokkimmunitet. De oppfører seg og gir uttrykk for at det skal stanses men virkemiddlene tilsier at vi kommer til å ha smitte i veldig lang tid.
Vis hele sitatet...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du har fått med deg at FHI køyrer TV-annonser der dei forklarer at poenget er å flate ut kurva, slik at helsevesenet har kapasitet? Det er eit bodskap dei har kommunisert ei god stund no.
Vis hele sitatet...
Tydeligvis fått med meg det ja. Som nevnt over har myndighetene frem til nå vært utydelige på mål og mening. Det har og vært noe avvikende med FHI og WHO. Det var det jeg ville frem til og det er vel å kunne forvente at de blir noe tydeligere fremover. Og mer samstemt med FHI.

Alt tyder jo nå på at vi likevel går mot flokkimmunitet. Bare på en kontrollert måte over ufattelig lang tid, altså blir det å møtes på halvveien med det som først ble slått ned på.
Sist endret av Dough; 23. mars 2020 kl. 13:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.