View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er iallfall ikke stor sikkerhet rundt levering og retur av medisiner til de apotekene jeg vet om. (Jeg har førstehånds erfaring fra en stor privat landsdekkende aktør) de opererer med helt vanlige lastebiler som leverer til apotek og institusjoner her i distrikter. Personalet har ikke gjennomgått vandel sjekk engang, eller ranskurs for den saks skyld.

Så stor sikkerhet som du sier, er det langt ifra. Det er helt vanlige sjåfører med helt vanlige laste biler, som har både nøkler og koder til alle apotek og andre institusjoner. Samtlige har medisin levering og retur av utgåtte medisiner og biologisk/smittefarlig avfall.

Latterlig sikkerhet spør du meg… og kanskje latterlig smittevern, når jeg tenker på det nå… samme biler blir brukt til helt vanlige oppdrag, når det ikke er de faste leverings dagene med medisin.

Så medisin levering og retur blir behandlet som helt vanlig gods.
For all del kan det fungere annerledes andre steder, men har mine tvil. Jeg har heller ikke satt meg inn i lover og regler, men regner med at alle har alt på sitt rene, siden alle apotekene godtar og har godtatt slik metode i alle år.
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev oppi her. Boksene er låst med rød fraktbånd strips. Med fraktbrev på alt som ligger nedi boksen.

93- av denne
101-av denne
10000- av denne

om det mangler så mye som en pille blir det anmeldt.

Ca 80% av utgåtte varer er ikke noe som noen vil spise for rusensskyld.
10% er stikkpiller av div
9% er injeksjons vesker
1% er noe benzo/morfin/opiat preparater.


Av de 50tals blåe boksene jeg sjekka igjennom som kom ifra et av landets største sykehus og 4 apotek var det kanskje 500 spisbare piller. Og 4 hetteglass med morfin.

Dette var før de begynte med rød låsestrips med merking/sikkerhets lås