View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Det er ganske stor sikkerhet rundt medisiner, både levering til apoteker, sykehus, oppbevaring og destruksjon. Om du tror det bare er å snike rundt noen søppelkasser eller at der skal gå an å lure seg til et medisinskap så tar du grundig feil.

Folk har vært desperate på å skaffe seg disse stoffene i flere tiår, tror du
virkelig ikke en eller annen idiot har prøvd seg før og at de har oppgradert sikkerheten rundt medisinene ?

Virker som de eneste sol hat sjans er de som jobber med midlene, sykepleiere bl.a. men se blir jo tatt hele tiden:
https://www.helsetilsynet.no/tilsyn/...utorisasjonen/
Vis hele sitatet...
Det er iallfall ikke stor sikkerhet rundt levering og retur av medisiner til de apotekene jeg vet om. (Jeg har førstehånds erfaring fra en stor privat landsdekkende aktør) de opererer med helt vanlige lastebiler som leverer til apotek og institusjoner her i distrikter. Personalet har ikke gjennomgått vandel sjekk engang, eller ranskurs for den saks skyld.

Så stor sikkerhet som du sier, er det langt ifra. Det er helt vanlige sjåfører med helt vanlige laste biler, som har både nøkler og koder til alle apotek og andre institusjoner. Samtlige har medisin levering og retur av utgåtte medisiner og biologisk/smittefarlig avfall.

Latterlig sikkerhet spør du meg… og kanskje latterlig smittevern, når jeg tenker på det nå… samme biler blir brukt til helt vanlige oppdrag, når det ikke er de faste leverings dagene med medisin.

Så medisin levering og retur blir behandlet som helt vanlig gods.
For all del kan det fungere annerledes andre steder, men har mine tvil. Jeg har heller ikke satt meg inn i lover og regler, men regner med at alle har alt på sitt rene, siden alle apotekene godtar og har godtatt slik metode i alle år.