View Single Post
Sitat av Lommeløkt Vis innlegg
Har vært på avrusning og behandling mange ganger. De tilbyr ikke så mye hjelp akkurat, bare de gamle klassikerne som "tren, gå tur, gjør ditt og gjør datt". Jeg påstår ikke at det ikke er mye hjelp å få på avrusning, men de vet ikke de rette "stegene" til å leve edru. De vet det jo ikke selv engang, så hvordan skal de klare å prosessere det til noen som står midt oppi det? Ja, noen få som jobber på avrusningsklikker der jeg har vært har selv vært der jeg er nå. Men allikevel, man får ikke et godt svar fra noen.
Vis hele sitatet...
Velkommen til virkeligheten. Det er faktisk ingen som kan få deg rusfri unntatt deg selv. Tror du ikke de hadde tatt bra betalt om dem bare kunne sagt abra kadabra og vifta med armene *svoosj* og du var frisk?

De rådene du har fått er essensielle. Om du har lyst til å bli rusfri like mye som du har lyst til å skaffe neste rus når du ligger på sofaen i smerte edru, da er ikke veien lang for deg til å bli rusfri. Og når du har den type mindset, så er faktisk de rådene, støtten og verktøyene du får på sånne steder noe av de beste du kan få.

Det kommer til å være jævlig, du må stå i masse ubehag.
Men det er faktisk ingen som kan gjøre den jobben unntatt deg selv.
Når du kommer til det nivået at du gidder faen meg ikke den livsstilen der noe mer, så vil du innse hvor god hjelp det faktisk var du fikk, men greide ikke ta det inn over deg, fordi du ikke var klar.