View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av roundpotato Vis innlegg
Hvordan tørker man soppen best mulig på amatørnivå?
Noen som kan forklare eller linke en guide?

Leste litt i denne tråden her. Jeg har et mørkerom i kjelleren min som er bekmørk og iskald, veggene, taket og gulvet er stein og det kan minne om en garasje. Går det an å tørke soppen inni avispapir der? Hvor lenge må soppen ligge? Noe annet jeg må huske på annet enn avispapiret?

Hørt at Fleinsopp er helt crazy. Hvordan er 2 gram fleinsopp i forhold til 200µg syre? Hvis det kan sammenlignes

Noen som har en konkret svar på når fleinsopp sesongen begynner? Hadde vært konge å tura i sommerferien, men er kanskje litt tidlig? Tenker å begynne å lete litt ut i august frem til oktober. Når begynner dere å plukke?

thx
Vis hele sitatet...
Å tørke sopp er ikke akkurat rocket-science, legg de ut over et blad (med glinsende overflate), om du legger de ut over avispapir kan de ende med å klistre seg til avispapiret om de er våte nok.
Selve tørkingen kan du godt gjøre inne i huset/rommet der det er varmt, det tar en to-tre dager å tørke soppen helt, når den er tørket kan du ha de i et syltetøy glass i garasjen, mørkt og kaldt er ypperlig for lagring.

Psykedelika er "helt crazy", men du må nok lese noen tripprapporter for å få en bedre ide om hvordan sopp er. Stikkord er vel at følelsene er mye mer involvert under sopprusen enn LSD, bodyloaden er tyngre enn også.
Sesongen begynner når soppen kommer, og det varierer basert på hvordan sommeren har vært (tørr, våt etc), det er lite sannsynlig å finne flein mens sommeren er varm enda.