Tråd: Kjøpsloven!
View Single Post
Jeg har vært i en lignende situasjon. Jeg fikk ikke valget på forhånd, men sendte den inn på reklamasjon, varen kom bare i retur fra verkstedet, uten at de hadde funnet noe feil, og med regning på 600 kroner eller hva det var.

Det er dobbelt irriterende – ikke bare får du varen ødelagt tilbake, men du må attpåtil betale ekstra for det. Dessuten har verkstedet her insentiv til å ikke finne feil.

Jeg formulerte en skriftlig epost til butikken, der jeg skrev at jeg ikke godtok dette, og at det var en reklamasjon, ikke en serviceforespørsel. Som noen andre her påpekte, hvorfor i alle verden skulle jeg sendt den inn dersom det ikke var noe galt med den? Jeg skrev også en detaljert liste med hva som var galt, og at jeg regnet dette som et mislykket forsøk på reparasjon, slik at den telleren starter på 2 ved neste innsending. Butikksjefen slo seg vrang og blånektet, så etter en lang og slitsom diskusjon med vedkommende, videresendte jeg eposttråden til regionskontoret. De hadde tydeligvis bare sendt det videre til norgeskontoret sentralt, for det var dem jeg fikk svar fra, og etter en kort passiar med dem, så fikk jeg fullt medhold, og bekreftet at jeg skulle få ny vare, med min lokale butikksjef på kopi.

Må innrømme at det var usedvanlig fornøyelig å se det ufattelig påtatt hyggelige smilet til butikksjefen da jeg stakk innom og fikk overlevert varen av ham personlig. Mitt smil var derimot meget genuint, og meget stort.


tl;dr:
Jeg ville ikke godtatt det, og ville av prinsipp strukket meg ganske langt for å få fikset dem gratis på reklamasjon, selv om både butikksjef og verksted skulle være uenige.
Sist endret av Realist1; 24. juni 2022 kl. 18:53.