View Single Post
Kjøpte her om dagen et Soppkit og har noen spørsmål vedrørende dette. Fikk med en ferdig Sporesprøyte, men er veldig usikker på hvor mye av den det er jeg skal bruke. Posen med frøene(vet ikke helt hvilken blanding det er da det ikke ble opplyst i butikken og heller ikke står på) er relativt stor(ville tro ca 3-4l med frø). Så på en youtube film om emne og der mente de at det var nokk med ca 1-2cm3 for å sette i gang prosessen og at det var bedre å gjøre det slik da man dersom man tilsetter hele ødelegger veskebalansen i Growbaggen, er det noen som har noe erfaring med dette? Lurer også på hvordan jeg skal oppbevare Sporesprøyten, må den ligge kaldt og kan jeg dersom jeg bare trenger bruke litt bare putte på nål beskyttelsen igjen og la det ligge en stund?

En annen ting er dette med posene jeg fikk med, fikk med en stor med et sånt hvit filter som er forseglet og fullt med "Frø", som jeg har forstatt det er det denne jeg skal sette sprøyten i. På det lille arket av en bruksanvisning ser det ut som at man skal gjennomføre hele prosessen i denne- klippe av når det er ferdig befruktet ta på den "grusen" som er med som et lite dekke oppå og starte med frukte fasen. Det jeg ikke skjønner med dette er at det også er med en litt mindre pose ogsa med et slit hvit filter som er åpen på toppen, akkurat maken som den de videoene jeg ser på youtube bruker til fruktingen-må jeg bruke denne til noe?