View Single Post
Hei, eg har gjentatte gonger møtt på politiet i ulike situasjoner. Når det gjelder narko/dealers så er politiet veldig engasjert til å bruke statsbudsjettet sitt på det å "kjempe" kriminalitet. Når det kjem til tyveri osv, blir du tatt for å stjele en klubbe å blir anmeldt så får du bot med "strafferabatt", men det er bare og klage på vedtaket så forsvinner boten din uten problem og det blir omgjort til prøvetid på 2år ish. Når det kjem til voldtektssaker/krekendeatferd med overleggende bevis og 10 vitner som kan bekrefte historia så blir saken henlagt uten av dem en gong har ringt et vitne og siterer "manglende bevis". De har ikke benyttet noe av vitnene/bevisene vi presenterte for dem, i stedet så tenker dem på budsjettet sitt å henlegger de slik de 10 personene som jobber på 400 saker kan gå videre på neste.

Det er helt absurd at systemet fungerer slik, jeg vet ikke hvordan dem operer i andre deler av landet. MEN når du blir utsatt for noe å du går til politiet for hjelp å å får bare saken henlagt tilbake, kva skal du gjøre da? Det er jo de rollen til politiet er å beskytte det Norske samfunnet å når dem ikke gjør det en gong å benytter offentlige skattepenger for å støtte budsjettet sitt som blir brukt på helt feile ting.

Jeg vet jeg ikke er den eneste som har hat problematikk med dem og de er nesten ingen som snakker om dette noen plass på nettet. Jeg er veldig interessert å høre din personlige oppfatning og syn på de skal beskytte samfunnet vårt og går inn på en barneskule med våpen i beltet og presenter lommepresentasjoner om narkotika til 14 år gamle unger. Normale mennesker som kanskje i utgangspunktet har holdt seg til reglene hele livet så skjer de noe som politiet henger over deg de neste åra å påvirker alt. Det er ikkje riktig at det er slikt dessverre.