Tråd: Maktmisbruk!
View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KapteinKush Vis innlegg
Jeg vet at det kan se en smule misstenkelig ut, men fakta er at jeg har ikke gjort noe galt, annet en å være i besittelse av "våpen" dvs en ødelagt softgun.

Politiet vet at jeg røyker cannabis og det er ikke noe jeg legger skjul på, og ja, jeg bruker den digitale vekten min til cannabis.
Vis hele sitatet...
Det er strengt tatt det grunnlaget dei treng for å ransake deg - spesielt når du ikkje akkurat går inn for å skjule det.
Sitat av KapteinKush Vis innlegg
Og politiet HAR IKKE LOV til å ta 50.000kr fra en person bare fordi de finner en ødelagt softgun, i bagen, i bilen til en hjemløs person som ikke har noe annet sted å ha noe som helst. Bare fordi jeg tidligere er blitt tatt for bruk av narkotika og våpenbesittelse.
Vis hele sitatet...
Dei har lov til å inndra midler og gjenstander som kan mistenkjast å stamme frå straffbare handlinger, jo. Og femti løk cash og ei vekt hos en kjent hasjrøyker kan nok vekke den mistanken. Titusenkronersspørsmålet (pun intended) er kvifor du ikkje har pengane på konto...
Sitat av KapteinKush Vis innlegg
Moralen er, politiet gjorde meg om fra en blid, selvstendig og snart produktiv samfunnsborger. Til en bitter, hjemløs, hjelpeløs boms, som nå må leve på andres godvilje eller statens kasse bare fordi de har lyst på et feit lønnstillegg.

Korrupte svin.
Vis hele sitatet...
Ah, så dei er korrupte? Fordi dei tar ein person dei veit røyker hasj med påfallande stor sum i kontanter? Eg er svakt tilbøyeleg til å vere ueinig. At dei kan ha gjort feil? For all del. Men korrupte? Her påstår du at dei veit at dei har gjort feil, og ignorerer det.

Men ja - om du oppfører deg på ein måte som gjer at politiet fatter interesse for deg (som du gjer om du ikkje prøver å skjule at du røyker hasj), så er det usedvanlig idiotisk å farte rundt med eit par månedslønner i cash uten ei god forklaring. Det er totalt idiotisk å ha våpen-look-alikes med seg utan for fast bopæl. Du kunne forhindra svært mykje av det sjølv om du hadde tenkt før du handla.