View Single Post
Jeg er spillavhengig - går 4. året på universitetet og har egentlig ikke gjort en dritt, noe som har resultert i at jeg ligger helt latterlig langt bak.
Noen tips til deg. Du trenger ikke svare på disse, bare tenk GODT igjennom dem.

Er man avhengig av noe vil man lyve for å skjule det, underdrive alvorlighetsgrad/mengde både til andre og i bunn og grunn segselv.
Spillingen går på bekostning av alt annet. Jeg er en svært sosial person men i perioder har jeg kansellert og utsatt utallige avtaler fordi jeg spiller. Ikke fordi jeg ikke har tid men tiden forran skjermen gjør at mister absolutt alt som heter initiativ.
Initiativ er også et veldig viktig ord når det kommer til kjæresten din. Jeg sier ikke at dere er skapt for hverandre, eller om dere passer sammen i det hele tatt - men jeg kan love deg at det finnes ikke noe mer usexy enn en mann som ikke viser et fnugg av initiativ. Har du lyst på en jobb (som ikke krever utdanning) så finner du det.

Dersom du skal slutte med spilling fordi du merker du er avhengig, slutt med alt annet også. Youtube, twitch - slett alt av apper (som ikke er type candy crush) og la det bli med det. Din absolutt største fiende er degselv og jeg kan love deg at du finner måter å spille på.
Senest igår ba jeg kjæresten låse inn dataen min i hennes bod og gjemme nøkkelen, samt ba broren min om å bytte passord på sin PC fordi jeg hadde klart å lure meg unna, opp på universitetet og satt fra klokken 08.00 til klokken 19.30 og spilte. Åpnet ikke en bok.