View Single Post
Sitat av Beskjeden Vis innlegg
hmm.. interessant. har selv slitt med søvn siden ungdomsskolen, og er temmelig sikker på at det ikke bare er søvnhygene. kan ligge i maaange timer uten å få sove. har prøvd det å gå ut av senga og gjøre noe annet, men da blir jeg gjørende "noe annet" til neste morgen... da snakker jeg ikke om å se film, spiller dataspill eller andre ting som gir deg mange raske impulser og inntrykk. kan lese bøker, blader, tegne, skrive, gjøre skole etc, men blir ikke søvning av det.

det er heller ikke slik at jeg ikke gjør nok. er student, og leser på sal fra ca 10-17 hver eneste dag, og trener 2-3 timer 3 ganger i uka. når jeg har forelesniger er jeg på skolen 08 om morgenen.

har fått skrevet ut både Tolvon, Flunipam og Melatonin. ingen av delene hjelper. prøvd å drikke alkohol før jeg legger meg, men da får jeg svært dårlig kvalitet over søvnen... funker bedre om jeg tar étt hit av godt grønt, da sovner jeg forholdsvis raskt. har prøvd å gå til søvnspesialist, uten å få så mye ut av det. også prøvd kognitiv terapi.

andre som har det på samme måte?
Vis hele sitatet...
Jeg har opplevd samme som deg, bortsett fra EN ting. Og det er erfaringen med Melatonin. Jeg har brutt det som står på pakningen da, og tar dobbel dose -dvs 6 mg rett før jeg skal sove, sammen med 75 mg Atarax. Ataraxen har jeg fått utskrevet mot noe annet, og skal egentlig tas over tre doser om dagen, men siden en blir søvnig av den så velger jeg å ta hele dosen på kvelden. Og det fungerer utmerket! Du må ta Melatoninen ganske tidlig for å merke forskjell i døgnrytmen din, helst rundt kl 19-20. Jeg har bevisst gått inn for å endre døgnrytmen min de siste ukene, og å ta Melatonin og Atarax rundt kl 19 og stupe i seng rundt 20-21, gir meg ca en time i sengen hvor jeg ikke sover. Etter det er jeg i drømmeland til neste morgen, og det helt uten hangover! DET er deilig! Har som nevnt i tidligere tråder brukt Truxal, og da føler man vel egentlig aldri for å stå opp. Nå føler jeg meg våken og opplagt når vekkerklokken ringer. Det har kostet meg noen timer foran TV, noen telefonsamtaler eller samvær med andre på kveldstid, men det er en liten pris å betale hvis en vil snu døgnrytmen. Håpet mitt nå er å kunne sove uten noen medikamenter etterhvert, og helst slik at jeg kan være oppe til ca kl 22-23. Men jeg er ikke der enda, og akkurat nå er jeg tom for Melatonin....prøvde å sove i sted uten hell. Men bedre lykke i morgen:-) Evig optimist......