View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Fornuftig.

Sett opp all kommunikasjon med alle parter kronologisk i tillegg, slik at det er lett for jusshjelpa å settje seg inn i saka.

Mykje her kan vere avgjort av korleis utleigar oppførte seg, t.d. om han godtok oppseiing. Difor er dokumentasjon av det svært viktig for deg.
Vis hele sitatet...
Det er huket av for B. Tidsbestemt avtale og som tidligere opphører uten oppsigelse.
Så står det under «velg et alternativ: A: avtalen kan ikke sies opp av noen av partene i den avtalte leieperioden, her er det huket av. Alternativ b er «i den avtalte leieperioden har partene avtalt en gjensidig oppsigelsesrett, her er det ikke huket av, MEN. På neste side står det «Hvis B, oppsigelsen regnes fra den første dagen i den påfølgende måneden . Oppsigelsen er på :.. og her har utleier skrevet 1 måned.

Lengre ned gir kontrakten utleier en sjanse til å oppgi grunn for tidsbestemt avtale, ingenting er huket av . Etterfulgt av denne teksten « NB Begrunnelse må oppgis skriftlig, ellers kan ikke utleier påberope seg annen tidsavgrensing enn den loven tillater»

Det står forresten under punkt 3. Leieavtalen gjelder : A:hus eller leilighet er huket av.
Ellers under punkt 4. Avtalt husleie, her står det kun gjeldene sum, dato for innbetaling og kontonummer.

Og så står det noe om at vann og avløpsavgifter her. Trodde det var utleiers ansvar som eier av bolig? Vann og avløp er altså ikke inkludert i leien og det vil bli avregnet 1 gang per år, vil det da si at jeg kan få regning på dette? Mener så godt at jeg har hørt noe om at leietaker ikke skal betale slike regninger, men mulig jeg tar feil her.
Sist endret av Amine123; 3. desember 2019 kl. 20:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.