View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Dette var litt artig. Så, du viser til et stort tunnelprosjekt på vestlandet, og impliserer at det er fullstendig sammenlignbart med skyskraperkonstruksjoner.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg mener at "investering" ikke nødvendigvis gir avkastning. Spesielt for dette tilfellet, at "investering" i infrastruktur som det kan diskuteres om trengs eller ei, kan være feil bruk av penger.
Det underliggende poenget er da at det er ikke nødvendigvis slik at bare fordi man har penger, så trenger man å kaste dem etter hva-som-helst.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Å, jeg ser du rakk å legge til en bit til før jeg posta! UNZ er et arnested for nynazisme, holocausfornektelse, jødekonspirasjoner og åpenbar rasisme. Fuck off.
Vis hele sitatet...
Har ikke lest noen andre artikler fra det nettstedet, så jeg var ikke klar over hvilket innhold de ellers hadde. Mulig det hadde vært en fordel om noen utviklet et nettleser-tillegg, som blokkerte nettsteder hvor folk ytret ting som andre ikke likte at de ytret.

Uansett var poenget at om man skal investere i noe, så er en tidsriktig utdanning samt folkehelse antagelig mer gunstig enn veier, om enn noe mindre målbart og et mindre politisk konkret "tiltak".

Som bringer oss tilbake til vurderingen rundt om "utviklingen" av samfunnet går i rette spor, eller om det trengs en endring.

Min stemme går til endring, og jeg innleverer den med å prompe i stolen mens jeg ser utover stranda i Spania og noterer meg at Norge med sin utbygging av vindkraft i innlandet samt frarøving av distriktene sin strømproduksjons-inntekt, ser ut til å drite i det norske folk.
Som jo er greit nok, det er jo mulig å skaffe seg dobbelt statsborgerskap så for de eventyrlystne / misfornøyde så kan det være et alternativ.