View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Defending Vis innlegg
Foretrekker å ta rusmidler oralt. Spesielt fordi det da tar lengre tid før effekt og maks konsentrasjon. Får også lengre effekt.
Også er jeg veldig dårlig på å sniffe.
Vis hele sitatet...
Foretrekker også oralt opptak av særlig stimulanter som MDMA og amfetamin av de grunnene du oppgir, men i motsetning til til disse stoffene har ketamin en enormt lavere biotilgjengelighet oralt enn nasalt (fritt etter hukommelsen tror jeg en oral dose må være ti ganger enn tilsvarende dose inntatt nasalt, om ikke mer - erowid har nok mer nøyaktig info), og med tanke på hvor raskt stoffet begynner å fungere og hvor kort tid det varer vil jeg si meg enig med de som mener oralt inntak er sløsing av god medisin og generelt lite hensiktsmessig.

Optimal inntaksmåte med tanke på biotilgjengelighet er visstnok injisering direkte i muskelvev, men her snakker vi marginale forskjeller kontra nasalt i forhold til det enorme gapet i effektivitet mellom nasalt og oralt inntak.

Knus/hakk det så fint du kan, og del opp i linjer såpass små at det meste blir absorbert i nesen, bedre med hyppige inntak av små linjer (med noen minutters mellomrom) enn å tette nesen med en gigantisk linje hvor mesteparten ender opp i svelget og dermed inntas oralt uansett. Du trenger ikke sniffe hardere enn et vanlig innpust med nesen, husk at målet er å dekke slimhinnene i nesen, ikke å inhalere pulveret med ekspressfart rett inn i lungene. Øvelse gjør mester.