View Single Post
Sitat av Deceptive Vis innlegg
Har du tenkt på om du vil drive med forskning eller om du vil jobbe klinisk? Jeg ville antatt at om målet er å jobbe med psykedelika assistert samtale terapi, så er profesjonsstudiet veien å gå. Psykedelika har økende interesse blant de som jobber på dps, her jeg bor hadde de fagdag om nettopp psykedelika. Det skal dog nevnes at de pasientene det i første rekke tenkes å gies til, er de hvor andre behandlingsintervensjoner ikke har fungert på. F.eks de med tunge og langvarige depresjoner, eller de som har en kompleks PTSD.

Ellers er jeg noe uenig i at psykologi er et puggefag. Joda, det er en masse teorier, perspektiver og grener, men fryktelig mye av det kan relateres til ting i eget liv. Jeg synes iallefall at det er lettere å få innunder huden enn jeg antar f.eks juss ville vært.

Sånn ellers tenker jeg at det er lurt å ha interesse for flere aspekter ved psykologi enn bare psykedelika, om det skal være holdbart over tid. Temaer som læring, intelligens, hukommelse, sansing og persepsjon, psykoanalyse, kognitiv, sosial og biologisk psykologi er noe av det vi har vært innom første året i bachelor.

Forresten er det også verdt å ta en titt på
denne linken: https://uit.no/om/enhet/artikkel?p_d...nsion_id=88120 ift vandelsattest og profesjonsstudiet.
Vis hele sitatet...
Har gått gjennom mye av det du har listet opp på psykologi 1 og 2 her på VGS også. Synes det har vært veldig givende og enormt interessant. Takker så mye for linken om vandel. Skal ikke være noe problem der, men skal definitivt huske på det og ikke fucke opp noe der.