View Single Post
Sitat av vaskedamaa Vis innlegg
Nå som det er valg snart lurer jeg på om det er noen som vet om det er noen politiske partier som mener alvor å sette en stoppe for penge printingen ? Da spesielt banklån osv.

Som vi vet har finansdepartementet lovlagt bankene å printe nær uendelig med penger hver gang de gir ut lån. Dette må bort og det politiske partiet som våger å gjøre noe med det skal få min stemme. Men er det noen politiske partier som mener å gjøre noe med dette? Jeg har sjekket litt rundt og ser ikke at det er nevnt på noen av hjemmesidene til de forskjellige partiene.

Penge printing fører til høye hus priser. Jeg vil gjerne ha mulighet til å eie hus i nær fremtid. Men slik det står nå må man ut med nord for 10 mill for et "forsvarlig" hus med "grei" beliggenhet.

Velstandskløften øker stadig og dette er noe som har vokst til et irritasjons moment for meg de siste årene.

De som føler dette emnet er av interesse anbefaler jeg å sjekke youtube videon "97% owned". Andre halvdelen er spesielt interessant.
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendigvis trykking som er problemet. Det kommer an på hva det brukes til. Les om "New Monetary Theory".