View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Denslags synes jeg ikke er innafor, for å være helt ærlig.
Å daske litt på ei ståldør med slegge, dirke noen låser eller flytte stein med spett og jekk, det greit nok i min bok. For det er ikke permanente skader for ettertiden. Man bør imidlertid ikke gå løs på døra med elverktøy og ødelegge den! Det er bare hærverk. Det er sånt som gir urbex et enda dårligere rykte enn det har og fortjener. For all del, det er sikkert ikke så mange som ser resultatet eller bryr seg, og ingen forventer at urbexere skal oppføre seg helt som arkeologer - men jeg synes mottoet om å ikke ødelegge er en veldig god ting. Spesielt noe som er en del av den originale installasjonen; å bore hull i døra og ødelegge denne gamle låsen berøver stedet for ganske mye verdi.
Vis hele sitatet...

Hør hør!

Veldig enig i det du sier her.
Naturlig nysgjerrig og en smule ivrig etter å presse seg inn døra til et tilfluktsrom er godt innafor, det er tross alt UE, men ødeleggelse er IKKE det.

TS. Kraft x Arm = Moment.

Husk også at det kommer til å være noen andre som finner stedet på et annet tidspunkt og det er fint om det er en annen utforsker, men det kan like fort være to 8-åringer som ikke aner hva de trasker inn i.

Bruk huet, og hold oss gjerne oppdatert.

Lykke til