View Single Post
Sitat av Yalla Vis innlegg
Du er ikke selv litt rask til å bedømme alle som mener noe annet enn deg til å ikke ha peil? Hva vet du om min rushistorie og hvor lenge jeg har vært edru og rusfri? Til det siste, åpenbart lenger enn deg og for hver eneste dag som går ser jeg mer og mer av galskapen rusmisbruk medfører. Galskapen hos brukeren selv og all dritten det drar med seg i familie og relasjoner, det er ikke fordømmelse det er beinharde fakta. Denne historien er ikke noe annerledes. Faktisk det i seg selv er en grunn til at jeg har kuttet ut selvhjelpsgrupper, jeg orker bare ikke mer av all elendigheten etter å selv ha brukt flere år på komme dit jeg er i dag.
Vis hele sitatet...
Trenger man gjøre en grundig analyse av Donald Trump sin innvandringspolitikk for å fastslå at den er helt forbanna idiotisk?

Nei; her i Norge har vi et kanskje litt høyere nivå av allmenn refleksjon og verdensforståelse. Tvert imot så klarer vi ikke forstå hvordan han holder på å bli verdens mektigste mann. (Uten at det er oppe til debatt i denne tråden på noen måte).

Det var bare en helt overførbar analogi til denne diskusjonen. Med faktisk grunnlag for å uttale seg så forsvinner samtidig illusjonen om at en har fasistsvaret uten egentlig å vite en drit. Drunning-kruger effekten kalles det vel, eller noe i den dur. Jo mer uviten en er, jo mer sikker er en.

Jeg trenger ikke sette meg ned, lete etter kilder eller bygge opp et langt og saklig argument. For oss med faktisk forståelse for problemstillingen oppleves innspill av typen "han kan ikke ha barn uansett", eller "hun må gå fra han uansett", omtrent like lavpannet som deportering eller merking av personer basert på etnisitet/religion.

Ikke alle diskusjoner er kunnskapsutveksling. Noen diskusjoner er tvungen opplæring.

Dette er sistnevnte, og jeg er ærlig talt blitt for gammal til dette. De som vil hyle videre får gjøre det, bare vit at dere driter dere loddrett ut ovenfor alle som har noe de skulle ha sagt på emnet.
Sist endret av Tøffetom; 3. mars 2016 kl. 23:25.