Tråd: Rohypnol 542
View Single Post
Den der vedlikeholdsdosen er jo indikert for følgende symptomer:

Til behandling av typiske absenser (petit mal) og atypiske absenser, myokloniske anfall og atoniske anfall. Andrelinjebehandling av infantile spasmer. Tredjelinjebehandling ved tonisk-kloniske anfall (grand mal), enkle og komplekse partielle anfall og i sekundærgeneraliserte tonisk-kloniske anfall.
Vis hele sitatet...
Det er altså snakk om bruk som antiepileptikum, ikke mot angst eller søvnproblemer. I forhold til benzoekvivalensskjemaer, så er 2mg en ganske stor dose når du ser på hva som er vanlig å gi for søvn eller angst av andre benzoer.

Ikke det at jeg er uenig med deg, jeg snakker bare om hva som er vanlig praksis og ligger i retningslinjene til norske leger. Personlig er jeg ikke interessert i klonazepam for rus men for angst/søvnproblematikk. Vil ikke kjøpe det på gata/nettet men gjennom legitime kanaler, det er billigere og jeg har en legitim grunn til å ønske det. Har for øyeblikket en liten dose stesolid på resept for søvn, som jeg etter siste legevisitt aller nådigst kunne få prøve på dagen mot sterk angst, men da burde jeg ta en halv 5mg-er, mer kunne "slå meg ut..." Herregud, 30mg diazepam duger ikke mot sterk angst eller store søvnproblemer, og her blir det foreslått 2,5mg... Klonazepam er mer potent og varer lengre, 2mg og du blir angstfri i 24+ timer (var i alle fall min erfaring den ene gangen jeg prøvde det).

Helt enig i at faren for avhengighet har skapt et hysteri som hindrer folk som trenger hjelp i å få den hjelpen de trenger, men samtidig tror jeg nok ikke 2mg rivo om dagen er noen varig løsning på noe som helst. Som støttebehandling periodevis med pauser innimellom, og med et mål om å bli kvitt problemet uten farmakologisk hjelp på sikt, derimot, tror jeg det er ypperlig.