View Single Post
Sitat av barelitt Vis innlegg
Jente (dame?) på 22 år her. Fullført bachelor og går første året på master.

... At jeg har klart å opprettholde livet mitt i den grad jeg har, er et mirakel.

Studiene går så som så, jeg hadde ikke klart det uten rusen. Ikke jobben eller familiesammenkomster heller. Jeg tror ikke jeg hadde klart noe uten å være blandingsrusa herfra og til helvete. Jeg er ferdig med å føle meg dritt, og fra i dag skal jeg gå cold-turkey.

Tenker å oppdatere litt her om hvordan det går. Ønsk meg lykke til
Vis hele sitatet...
Lykke til ja, du trenger det dessverre mer enn du aner...

For 6 år og et tosifret antall sider siden startet jeg én tråd som egentlig var ment som en beksrivelse av heroinabstinenser. I retrospektiv ser jeg at det hadde gitt mer mening å copypaste det du skriver her.

Sitat av barelitt Vis innlegg

Hva gjør jeg nå?
Vis hele sitatet...
Det første du må gjøre er å forstå at du har et problem som stikker mye dypere enn dårlig impulskontroll og negativ inflytelse. Jeg pakket hele problemet inn i heroinavhengighetens fysiske natur - trodde alt bare handlet om å komme seg gjennom abstinenshelvete.

Nå, en mannsalder med elendighet senere, vet jeg at vår enestående evne til å vedlikeholde symptomene ikke forander den grunnoleggende sykdommen. Vi er akkurat like stakkerslige veiklinger som de hjemløse søppelnarkisene vi tror vi ikke har noe til felles med. Og vi må gjøre akkurat det samme som dem om vi noensinne vil bli gammal på en trivelig måte - vi må forandre de helt fundamentale variablene i eksistensen vår.

Det er lett å tenke at 22 år med eksepsjonell sjonglering tilsier at det ikke er særlig problematisk å slite med det som for folk flest blir en altomsluttende elendighet. Faktum er at hvert år vi evner å navigere oss inn i skogen så blir det desto vanskeligere å finne veien ut.

Nå ligger jeg her og planlegger pitchen for å kontakte avis eller ViMenn. Overbevist om at det må være systemet det er npe galt med. Så vanskelig som dette er jo ingen ting
Sist endret av Tøffetom; 22. mai 2020 kl. 09:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.