View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bra jobba med nedtrapping Har gått på 25mg selv og stoppa cold turkey. Gikk fint, men hadde spart 100mg til nødstilfeller som jeg tok enkeltvis 4 ganger spredd utover neste 1,5 måneden. Begynn å ta bare annenhver dag eller to dager mellom nå en uke, så ta med 5 dager eller mer mellom de to neste ukene. Det er nok ikke abstinenser du opplever nå og du vil neppe få det heller siden du har vært så flink med gradvis nedtrapping fra 45mg. Fra 15 til 0 tåler kroppen fint, men fra 45 til 0 cold turkey kan gi noe abstinenser.

Kløinga kan være helt tilfeldig, for eksempel en ny sjampo du har begynt å bruk, eller for mye vaskemiddel brukt til å vaske tskjortene dine, eller rett og slett generert av angst hvis du driver å tenker på at du trapper ned og er litt redd. Før jeg skjønte at jeg hadde angst hadde jeg også kløe, dvs jeg hadde angst reaksjon hvor jeg klødde meg på hals og bryst, og sånn begynte det å klø også fordi jeg irriterte huden fysisk og mentalt som en slags ubevisst tvangstanke. Det gikk over og det gjør det nok på deg og
Jeg har fortsatt angst men klarer meg uten medisiner, de dagene jeg trenger medisiner holder jeg meg bare innendørs og unngår ting som trigger angsten enda mer. Angsten vil kunne virke sterkere når du trapper ned eller nettopp har sluttet fordi kontrasten fra angst og medisinert er så stor, men prøv å si til deg selv at du ikke har en unormal reaksjon, tillatt deg å kjenne på ubehaget men ikke "føl" det på en måte. Og hvertfall ikke angst over nedtrapping eller cold turkey. Du kan fint slutte nå vil jeg si, men lurt å ha noen i backup til nødstilfeller.