View Single Post
For mange inkludert meg selv så har det hjulpet meg en periode å ta en SSRI slik som lexapro for å komme meg ut av kneiken.

Noen sier at det flater ut følelsene litt, mulig det, men av og til kan det være greit en periode - slik at man kan ta tak i problemene og tolerere stress uten at det negative tankekoret i bakgrunnen går på høygir. Noen sier at det tvert imot bare har hjulpet dem å gå igjen livsgnisten. For noen, så har det ingen effekt - dessverre.

Depresjon kan manifistere seg biologiske symptomer som nedsatt aktivitet og volum i deler av hjernen og en økelse av stresshormoner så for min del så jeg aldri noen grunn til å ikke bruke de værktøyene man har, iallefall når symptomene gjør det vanskelig med tiltak for å bedre situasjonen.

Det beste er trening. Fysisk aktivitet.

Klarer du ikke det er en kombinasjon av SSRI og trening i en periode, mye mer effektivt enn SSRI alene. SRRIen kan gjøre det enklere for det å komme i gang, mens treningen potensierer neurogenese effekten.

Det hjalp meg mye. Sluttet så med SSRIen et halvt år senere uten at jeg opplevde mye negativt.

Lykke til! Depresjon er en bitch <3 Det fine er at for de fleste så er det ikke en livslang sykdom, statistikken er på min side når jeg sier at sannsynligvis så vil du komme deg ut av det med noen tiltak.