View Single Post
Hvordan overbevise fastlege om at jeg ikke har røyka?

Jeg var dum å prøvde å søke hjelp for min AvPD i November i fjor hos min fastlege. Jeg har prøvd å fått hjelp før, men ble da henvist til Rus og Psyk avdelinga for over 13 år siden. Jeg avsluttet det, da behandler i 3 av 4 timer avlyste pga sykdom. Jeg følte det også var skivebom i forhold til det jeg hadde spurt om hjelp til, så motivasjonen til å fortsette ble ikke holdt oppe.

Fastlegen så i papirene hos psyk, at jeg hadde fortalt at jeg har røyka og tatt amfetamin til de. Så hun da ville ha meg til å ta pisse prøve under observasjon.

Jeg visste jeg var clean for amf og trodde også jeg var ren for THC.

Saken er den at gubben var på jobb for tre uker, 5 uker før denne timen. Jeg hadde da røyket en god del i 14 dager imens han var borte.

Jeg er ikke syltynn og super aktiv, så vel ble positivt utslag på THC og minus på amf.

MEN, jeg hadde da en ny time 14 dager senere, der jeg måtte på ny ta pisseprøve (uten å få informasjon om at jeg skulle ha en), den var også positiv til min store frustrasjon.

Om en uke skal jeg på ny til legen pga ødelagt kne, og må ta ny ta pisseprøve under observasjon. Jeg frykter den også blir positiv, da jeg har et godt fettlag *kremt*.
Da er det gått 2.5 mnd siden siste trekk.

For å få det underskrevet, så har jeg IKKE røkt noe mer. Fikk egentlig veldig nok av fyrings etter å ha fyra så mye, følte tilslutt det var egentlig bortkasta.

Er det noe jeg kan kreve som ekstra test, feks blodprøve eller annen type urintest for å vise at jeg ikke har tatt noe mer?

Ser ut som jeg kan bare se langt etter den henvisningen til psyk på sykehuset.
Har mer eller mindre bestemt meg for å trekke tilbake mitt ønske om hjelp fra psyk og heller spare penger til online psyk privat. (bor i gokk)