View Single Post
Trådstarter
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Du kommer deg nok ikke veldig langt med det.

......
Vis hele sitatet...
Det er litt derfor jeg føler dette er et prinsippsak. Ingenting av det som du nevner står på Telenor sine sider og jeg "føler" ikke helt de kan lage egne regler for hva som kvalifiserer som IP68 og jeg kjøpte jo telefonen fra Telenor, ikke Apple. Telenor nevner at telefonen er IP68 sertifisert og da bør den jo tåle normalt bruk. Savner også et offesielt svar fra Forbrukerrådet på disse punktene ettersom flertallet av telefoner som selges i dag er IP-sertifisert og reklameres for å være "vanntette". Blir litt dumt å skylde på alt det du nevner når det er solgts om vanntett. Om bilen min begynner å ta inn vann ettter 3 år så går jo det på reklamasjon uten tvil (selv om de tilbyr 5-års garanti).

Kan godt være jeg får et blankt avslag gjennom forbrukertilsynet også i denne saken men da har jeg iværtfall fått et svar fra en tredjepart som jobber tett mot forbrukerloven. Virket ikke som selger brydde seg så mye om de punktene jeg nevnte ang. reklamasjon vs garanti, og at det var selger som skulle stå for dokumentasjon på at det ikke var en fabrikkfeil, fikk bare det gjentagende svaret at garantien til apple ikke dekte fuktskader. Sendte iværtfall inn saken til forbrukerrådet/tilsynet og får se hva de sier om saken. Om de mener at jeg ikke har en sak så vet jeg iværtfall det til senere, og jeg er forberedt på at det kan bli avslag fra de også.

Og som du også nevner i svaret ditt så går det kun på "Garantien" til Apple, men jeg driter egentlig litt i garantien ettersom forbrukerloven kommer øverst i denne saken. Men blir spennende å se på hva resultatet blir, kan være jeg som blander litt for mange følelser inn i saken og tar helt feil. Men en telefon til 14,000 bør være vanntett lengre enn 2 år er min mening i saken.
Sist endret av Vod0; 11. mai 2021 kl. 12:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.