View Single Post
0xFF: Jeg forsto egentlig at dette er gatewayen, men det som er min refleksjon er at siden gatewayen på coax-nettet mitt hjemme er en lokal IP, så maskeres MAC-adressen til de virtuelle interfacesene eller noe sånt, på grunn av det rare oppsettet, og derfor fungerer det her, men ikke der det er fiber, fordi MAC-adressen ikke maskeres. Vet ikke jeg nei, har ikke snøring på hvordan CD har satt opp nettet, og ser heller ingen logisk årsak til at det skal fungere her og ikke der.. Veldig rart

Sjekket forresten route -n, og nei, jeg ser ikke den adressen. Jeg ser min offentlige IP-adresse, men med .1 på slutten istedenfor.

Nå har jeg prøvd å kjøre en MAC-adresse generator slik at det ser ut som at de virtuelle interfacesene er Cisco-utstyr. Negativt resultat, ingen forskjell.

Ringte Canal Digital og Telenoreksperten, begge deler.
Telenoreksperten: "Årsaken til dette er at det er begrensing på 2 IP-adresser fra fiberboksen."
Jeg: "Så det betyr at hvis jeg kun henter 2 IP-adresser, vil det fungere?"
Telenoreksperten: "Ja."
Jeg: "Så hvorfor får jeg i det hele tatt tildelt opptil 4 IP-adresser da?"
Da ble linjen brutt.

Jeg prøvde så å kun ha ett virtuelt interface i tillegg til det fysiske, slik at jeg altså kun hentet frem 2 IP-adresser fra fiberboksen. Funka det? NEI.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 7. november 2017 kl. 10:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.