View Single Post
Forstår godt hva du går gjennom. Ble anmeldt av ei dame etter one night stand hvor hun unngikk å fortelle at hun hadde kjæreste. Han fant ut av det og den logiske konklusjonen hennes var da å anmelde meg for voldtekt.

Politiet dukket opp på dør, men var ikke hjemme og ble derfor oppringt. Ble bedt om å stille opp asap. For meg var det hele forvirrende, men i min naivitet og med viten om at jeg ikke hadde gjort noe gjorde jeg selvsagt det. Hadde avhøre som varte noen timer (uten advokat som kanskje ikke er det smarteste). Politiet oppførte seg ganske "strengt", men jeg oppfattet dem samtidig "rettferdig". Å bli satt til siktet bidrar til visse rettigheter i forhold til advokat og innsyn i dokumenter.

Jeg ble anbefalt om å ikke dra inn noen "bigshots" av en advokat som ofte drar med seg media på en saken siden den virket ganske rett frem. Jeg fant meg en kvinnelig advokat og følte hele prosessen var ganske ryddig selv om det er noe flaut å måtte gå i veldig detalj på det som skjedde.

Advokaten fikk ganske kjapt tak i papirene fra saken og jeg var innom og kommenterte dem skriftlig (til advokaten). Etter det var litt frem og tilbake før saken min dro ut i tid uten at noe skjedde. Hele greia var ganske belastende og at det ikke kommer avklaringer hjelper ikke stort. Påtalemyndighetene var faktisk så treige at advokaten min måtte esakalere det hele oppover i systemet før saken til slutt bare ble henlagt.

Vurderte å anmelde tilbake, men det er lettere sagt enn gjort. Når en er midt i det ønsker en ofte bare at det hele skal være over. Kommer slikt ut så er det alltids noen idioter som dømmer deg utensett hva utfallet er.

Synes egentlig slike saker er minst like triste på vegne av jenter. Det hele er bare med å undergrave de tilfellene hvor voldtekt virkelig har skjedd.

Ønsker deg lykke til med saken og håper du får den fort ut av verden.