View Single Post
Når det kommer til balansen mellom rus og misbruk synes jeg det er viktig å etablere at du ruser deg når du røyker cannabis. I flere miljøer blir det romantisert og bagatelisert, men til syvende og sist gjør man ikke noe annet enn å ruse seg.

Så blir neste poeng. Hvor mye tid ønsker du å bruke på å ruse deg? Hadde du vært mer sosial, produktiv og ikke minst gjort mer gøye ting hvis du ikke hadde ruset deg?

Hvordan har utviklingen i rusbruken din vært? Er det en stabil balanse? Er det eskalerende? Er det kun ytre faktorer som gjør holder igjen rusbruken din?

Vær ærlig med deg selv og spør deg disse tingene, det er kort vei mellom bruk og misbruk når det kommer til cannabis, det har jeg masse erfaring med. Cannabis er et av mine favoritt rusmidler, det er ingenting som å tilbringe en kveld med gode venner over noen joints.

Men misbrukspotensiale blir ofte oversett, spesielt utenfor sosiale settinger. Man blir kanskje ikke gatenarkoman av det men det er utrolig hvor mye tid man kan fylle med rus hvis det sklir ut. Jeg kjenner alt for mange som har røyket bort de potensielt kuleste årene i sitt liv. Balanse er nøkkelen.

Jeg røyket for mye på videregående og ble i senere tid nødt til å bruke to år av livet + 150k i studiegjeld for å få gode nok karakterer til høyere studier.
Sist endret av Cheese; 30. mai 2022 kl. 14:00.