Tråd: NAV støtte?
View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeez, jeg forstår veldig godt, det står såogsi det samme i posten min om hva han har krav på fra nav. Men at de skal støtte han med husleie kan man bare glemme da han får støtte fra lånekassen. Om han er akutt uten bosted utrn penger kan han få midlertidig hjelp men det er en annen sak.
Vis hele sitatet...
"jEEZ" .. Jeg foreslår du setter deg inn i hvordan nav fungerer før du uttaler deg om lovverket. Du tar feil igjen når du sier nav ikke støtter med husleie sålenge man går på skole. Saken behandles individuelt. Etter loven er man ikke noe annet enn en leieboer når man fyller 18.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fordi de er foreldrene hans vel, og han har jo fått bo der frem til nå
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe argument at "det alltid har vært slik".
Synes du det er riktig at foreldre skal betale for mat, oppvask, klesvask, oppvarming etc. når man er 40 og bor hjemme også?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg sier det igjen så du forstår: Om han er en økonomisk byrde for dem kan han betale fra sin egen lomme (altså støtte fra lånekassen og evnt en jobb), ikke med penger folk har betalt i skatt(nav).
Vis hele sitatet...
Pengene fra lånekassen er også skattepenger.

Alle nordmenn har ikke like muligheter til å komme seg ut i jobb. Om det er psykiske eller fysiske. At du tydeligvis kun har mennesker rundt deg som alle takler å gå på skole, ha en jobb vedsiden og har foreldre som man kan bo gratis hos er vel og bra for deg og dine. Kanskje er det noe trist, siden det tydeligvis har stoppet deg fra se at Norge ikke alltid er rosenrødt.

Du tar feil om du tror jeg ønsker alle som bor hjemme skal ned på nav for å få betalt husleie og utbetalt sosialhjelp. Man får en individuell behandling, nettopp fordi det i Norge finnes forskjeller blant folk som gjør at noen har krav på ekstra støtte. Poenget med å registrere seg som arbeidssøker er nettopp for å komme seg ut i arbeid raskest mulig.
Sist endret av oom; 16. mars 2017 kl. 02:10.