View Single Post
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Hvorfor sier folk at Holmlia er ghetto, ok, er mange innvandrere og sikkert en del små problemer knyttet til det. Men når leste dere sist om noe alvorlig kriminalitet på Holmlia? Hvor mange kriminelle organiserte gjenger som faktisk er et alvorlig samfunnsproblem og synlige i bybilde stammer fra Holmlia... Ingen.. Ok "holmlia-gjengen" eller hva de het, men veldig små saker, er ikke noe farlig på Holmlia. Er heller ikke noen områder man kan kalle ordentlige ghettoer i Oslo. Kanskje området rundt gamlebyen osv, hvor det bor mange psykisk syke og kriminelle speedfreaks.

Tenk bare hvor sinnsykt lite gjengkriminalitet det faktisk er i Oslo iforhold til andre nordiske land som Danmark og Sverige hvor gjenger begynner å bli et STORT problem. Hva har vi gjort i Norge som har forhindret gategjenger i å vokse seg store, hvis det er så mye problemer med innvandrere i Groruddalen, holmlia osv.. Noe det også til en viss grad er, så har Norge vært utrolig flinke til å integrere!

Selvfølgelig om vi fortsetter masseinnvandringen og narkotikapolitikken i samme retning i mange år til, så skal vi ikke se bort ifra Svenske eller Danske tilstander også i Oslo.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt jeg, men når jeg tenker "Holmlia" anser jeg det for å være et ganske dårlig strøk. Jeg tror ikke det faller inn under kategorien "Ghetto", men de fleste vennene mine som bor der sier det et ukoslig område. Da tenker jeg spessielt på Holmlia skole, den er dritt.

To av de jeg kjenner derfra som er etnisk norske og hvite i huden ble trakkasert av de andre elevene. Sier litt at det i en klasse med 30 elever er to etnisk norske. Slåsskamper og truende situasjoner hvor enkeltelever har ringt og kalt sammen familie, og skytevåpen har vært innblandet har også skjedd. En av de jeg kjenner ble også banket opp fordi vedkommende byttet skole... Artig strøk med andre ord...

No offence, men jeg er fortsatt glad for at jeg ikke bor der

Peace