View Single Post
Definisjonen av ghetto til mange her er helt feil.
Ja jeg bruker ordet ghetto i uformell sammenheng til å forklare en person, en fest etc.
Uformelt så er ghetto et sted hvor det er mange utlendinger, kriminelt, farlig. Eller en person som er kriminell(selger dop, bruker dop, raner, banker folk), eller er fra et ''ghetto'' sted av byen. Jeg har ghetto tendenser hvis man tenker på det slik.

Men om man skal diskutere om det finnes en ghetto i Norge så vil jeg tro man mener en ordentlig ghetto, sånn som EpicSnusBox fint forklarer hva er:
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Virker som at folk klassifiserer getto etter hvordan det ser ut. Er det virkelig der lista går? Jeg tenker meg et større område hvor det er ekstrem arbeidsløshet, høy konsentrasjon av mennesker uten sosial status, hovedinntekt kriminalitet osv. Etter mine standarder finnes det ihvertfall ikke særlig getto tendenser i Norge. At det er områder med høy konsentrasjon innvandrere og trygdede er ikke helt det samme.
Vis hele sitatet...
Jeg personlig vil ikke tro det finnes en ekte ghetto i Norge, siden Norge er ett såpass rikt land.
Derfor kan folk heller få penger fra f.eks NAV isteden for å ty til kriminalitet, i motsetning til i Amerika.