View Single Post
Sitat av Masclet Vis innlegg
Fortell meg da hvilket stoff et reaktivt karbonatom kan danne med et stabilt vannmolekyl, et eksempel.
Vis hele sitatet...
Det blir jo veldig hypotetisk. Rent intuitivt ville jeg tippe du fikk danna ting som formaldehyd. Men jeg tar alle tenkelige forbehold.

Sitat av Masclet Vis innlegg
Det har garantert skjedd noe mer enn at elektroden har blit vasket ren. Det ville i såfall ha skjedd med den andre pinnen også, og ikke set ut som krystaller.
Vis hele sitatet...
Men jeg har ikke sett disse krystallene eller undersøkt elektrodene eller noe som helst. Det eneste jeg har er ditt ord (som er svært usammenhengende) og noen kornete bilder der det er litt usikkert hva som egentlig er motivet. Jeg har ingen garantier for noe som helst.

Sitat av Masclet Vis innlegg
Til nå har ingen greid å komme med et forslag om hva som kan ha blit dannet, Utenom vidarlo som sier at jeg kan ha galvanisert karbonpinnen. Men med hva da?
Vis hele sitatet...
Metallioner fra vannet ville være en mulighet. Det er ganske mye aluminium, jern og kobber i vanlig springvann. Det ville være ganske lett å avklare, egentlig: Undersøk elektroden i et elektronmikroskop eller noe annet som gir en god røntgen-signatur før og etter.

Sitat av Masclet Vis innlegg
Eksperimentet jeg foreslår er det som jeg har gjort
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Hva regnes som positivt utfall? Hva er negativt utfall? Hva vil positive eller negative utfall fortelle deg? Hva er nullhypotesen din?

Sitat av Masclet Vis innlegg
men med jevn vannstrøm, og uten luft, noe jeg mener er avgjørende for godt resultat.
Vis hele sitatet...
Hvorfor mener du at dette er avgjørende for et godt resultat? Hva mener du med et godt resultat?

Sitat av Masclet Vis innlegg
Jeg hadde mye krysninger i vannstrømmen pga friksjon i renna. Vannet bør renne loddrett. Da får vi hjelp av tyngdekraften
Vis hele sitatet...
Må du gi deg. Ingen har noensinne gjort observasjoner som indikerer at tyngdekraften her på jorda påvirker kjemiske reaksjoner overhode. Hvilket grunnlag har du for å tenke at fluidmekanikken påvirker resultatet? Hvilket eksperiment vil du foreslå som kan teste akkurat dette ene punktet med krysninger av vannstrålen?

Sitat av Masclet Vis innlegg
som vi heller ikke vet så mye om. tyngdekraft er kanskje (eller garantert) også en slags strøm av noe som påvirker atomer. Kanskje fotoner.
Vis hele sitatet...
Rettelse: Du vet tydeligvis ikke så mye om tyngdekraften. Vi andre vet en hel del om det. Vi vet for eksempel at den garantert ikke er en strøm av fotoner. Det mye vi ikke vet om den også, selvsagt. Vi vet for eksempel ikke akkurat hva den er. Men vi vet at den ikke er fotoner, fiskesnøre eller rosa enhjørninger.

Sitat av Masclet Vis innlegg
Jeg vil be deg ta deg bryet å lese nøye igjennom alt jeg har skrevet.
Jeg er, og har vert mye stresset rundt dette så ting har blit rotete skrevet.
Vis hele sitatet...
Hvis du rydder opp såpass at det blir mulig å lese det, så skal jeg gjøre det.
Sist endret av Myoxocephalus; 12. august 2018 kl. 13:08.