View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dodecha Vis innlegg
...

Du kan rett å slett ikke sammenligne det tilslørte underholdningsprogrammet med den virkelige verden.
Vis hele sitatet...
Selvsagt har du rett, brukte bare Cops som eksempel på at man enten ut i fra klesstil, utseende generelt, f.eks tilstand til bilen du kjører osv kan bidra til at du ser "mistenkelig" ut, og for noen kommer det liksom som en overraskelse at de blir stoppet gang på gang.

Jeg tenker jo heller at om du faktisk driver med noe ulovlig og enten blir stoppet på gaten, i bilen eller får leiligheten ransaket - ja da er det jo en grunn til at det faktisk skjedde.

Husk at politiet har en nokså god oversikt over folk som henger i kriminelle miljøer, uten at det står i det offisielle rullebladet ditt.

Da jeg begynte i jobben jeg har fortalt om, satt jeg meg ned med Krimsjefen og en som var aktiv spaner på vennene mine da vi var yngre og gikk gjennom mitt uoffisielle rulleblad. Det var litt spennende for det var jo nokså mange oppføringer der. Det var jo en blanding av observasjoner fra politi, både lokalt, spanere osv.
Men også vitneutsagn fra visse hendelser som jeg kom opp i, men der jeg ikke deltok aktivt, men der folk som kjente navnet mitt i vitneavhør hadde plassert meg til hendelsen.

På tross av at jeg hadde nokså mye på dette uoffisielle rullebladet, hadde jeg likevel fått en veldig høy klarering som krevde uttømmende politiattest en gang i året, jeg hadde fått våpenkort på pistol og flere andre våpen etc. For jeg hadde jo ikke en eneste ting på det offisielle rullebladet mitt. Slik som det fortsatt er i dag.

Så det er mange måter du kan havne i politiets søkelys uten at du er klar over det...før de plutselig står på døren en dag.

Man skal heller ikke kjimse av visse politifolks teft. Har vært med på spaning, bl.a ved at vi har gått rundt i byen - og de har greid å plukke ut "riktige" folk på ting som jeg aldri greide å se.
Men når de fortalte meg enten under eller etter hva de så etter, så var det jo klart som dagen. I de situasjonen der var de ute etter selgere av narkotika - men ikke som var så åpenlyst som f.eks på Oslo S.