Tråd: Groguide
View Single Post
Til 420: Når det gjelder hydro vil jeg anbefale enten sea of green(f.eks rainforest) eller den såkalte bubbler bucket. Dwc krever endel kunnskap og feiling, og er egentlig ikke å anbefale for føstegangshydro groing.

Til Mullha: Når det gjelder skylling av plantene, vil en regel vare at plantene bare får vann de ti siste dagen, Null Næring, hvis du har en beholder du har brukt til å vanne med vil jeg anbefale å vaske denne før du setter rent vann i den. Hvis du vet hvilken sort du skal gro kan jeg gi deg en enda mer spesifik forklaring.

Når det gjelder curing er det en del av tørkeprossesen som jeg liker å ta over en 14 dagers periode.
1: Klipp plantene dine med en god saks nederst ved stammen.
2: Klipp alt av solblader, og andre små som ikke har thc.
3: Heng alle plantene opp/ned i et rom med helst 18 grader, men ok med 22. Det skal være helt mørkt.
4: La plantene henge 6-10 dager alt etter størelsen på budsen.
5: Når plantene ikke lengere kjennes fuktig, klippes budsene av en etter en og legges i beholdere med lokk, anbefaler glass, som norgesglass, syltetøyglass osv.
6: De neste 4-10 dagene skal lokket tas av i to timer pr dag, skal også stå mørkt med temperatur på 18-22.
Lys er er av de største grunnene til at cannabis blir svakere over tid.

Når det gjelder om du får større buds, er svaret ja, men liten forskjell, men når det gjelder thc'en vil den kunne øke fra 18% til 22%, bare ved å skylle på riktig måte.

Ved curing får du ikke et bedre produkt, men et produkt som aldri vil råtne, er harskt, eller miste den minste effekt. Har tatt samme mornings det siste året og samme kick hver dag.

Plantene skal bli visne på solbladene, dette vil stresse planten, men det er dette stresset som øker thc nivået, det gir også planten en indikasjon på at det er slutten av "sesongen". Noe som gjør at planten vil yte sitt aller beste den siste tiden. Vannmengde er alt etter hvilken størrelse du har på pottene dine, hvilken plante du gror, og hvor godt rotsystem plantene har utviklet i løpet av levetiden sin. Så hvis jeg skal gi en detaljert plan over næring, vann og tid må jeg kjenne sorten og oppsettet ditt. Takk for spørsmålet!